شرکت خودروسازی اینتل در انقلاب SDV راه حل های نوآورانه و کم هزینه ارائه می دهد. رویکرد سرتاسر ما به خودرو، همراه با یکپارچهسازی ابری، راهحلی کامل ارائه میکند که هزینه کل توسعه و استقرار را کاهش میدهد و در عین حال خودروسازان را قادر میسازد تا آینده تحرک را سریعتر بسازند. کارآمدتر و سودآورتر، گفت: اینتل، جک وست، معاون و مدیر کل اینتل خودرو.
پلتفرم کامل خودروی اینتل ناکارآمدی رویکردهای سنتی و پراکنده در طراحی خودرو را کاهش میدهد. با بهینه سازی معماری الکتریکی/الکترونیکی کل خودرو، اینتل به کاهش قابل توجه هزینه و بهبود عملکرد دست می یابد.
در پشتیبانی از این پلتفرم، اینتل در دسترس بودن واحد کنترل تطبیقی (ACU) را معرفی کرده است که برای پیشرانه های خودروهای الکتریکی (EV) و برنامه های کاربردی کنترل منطقه طراحی شده است.
ACU U310 نوع جدیدی از واحد پردازش است که از ادغام چندین عملکرد بلادرنگ، برنامهها و دامنههای مرتبط با ایمنی و امنیت سایبری (X-in-1) در یک تراشه پشتیبانی میکند. کنترلکنندههای بخش و ناحیه سنتی مبتنی بر پردازش متوالی و زمانی، به دلیل محدود بودن قابلیتهای پردازش قطعی، برای مدیریت بارهای کاری متعدد تلاش میکنند. در مقابل، خانواده جدید دستگاههای ACU اینتل یک منطقه منطقی انعطافپذیر را ادغام میکند که الگوریتمهای کنترل بلادرنگ را از هستههای CPU بارگذاری میکند و عملکرد قابل اعتماد، آزادی از تداخل (FFI) و تحویل قطعی دادهها را تضمین میکند، حتی زمانی که بارهای کاری چند میکروکنترلر در یک MCU ترکیب میشوند. منطقه این رویکرد دوگانه یکپارچه سازی حجم کار بیشتر، کاهش هزینه و افزایش ایمنی، امنیت سایبری و عملکرد را امکان پذیر می کند.
ACU U310 هنگام استفاده در پیشرانه خودروهای الکتریکی، از راهحلهای الگوریتمی پیشرفتهای پشتیبانی میکند که تقاضای برق خودرو را از باتری کاهش میدهد، و بهطور خودکار ولتاژهای بالا و فرکانسهای کنترل را با سبکهای راننده و شرایط جاده تطبیق میدهد.
ACU هزینه هر کیلووات را کاهش می دهد و بازده انرژی را افزایش می دهد، به خودرو اجازه می دهد تا 40 درصد از اتلاف نیرو در سیستم انتقال قدرت را بازیابی کند، و افزایش راندمان 3 تا 5 درصدی را در طی مراحل تست خودروی سبک هماهنگ جهانی (WLTP) فراهم می کند. این باعث میشود که محدوده وسیعتر، شارژ سریعتر و تجربه رانندگی پاسخدهی بیشتری داشته باشد، در حالی که به طور قابلتوجهی از صورتحساب مواد (BOM)، اندازه موتور الکتریکی و هزینه باتری در مقایسه با روشهای معمولی کاهش مییابد.
- Stellantis Motorsports اینتل را به عنوان شریک فناوری کلیدی انتخاب کرده و نسل بعدی فناوری کنترل تطبیقی اینورتر را برای بهبود عملکرد و کارایی در محیطهای مسابقهای رقابتی پذیرفته است. در این پیاده سازی، فناوری اینتل موتور الکتریکی را کنترل کرده و انرژی را در مراحل ترمزگیری بازیابی می کند. اینورتر در طول مسابقات فرمول E نقش مهمی ایفا می کند، جایی که هر گونه افزایش بهره وری به یک مزیت رقابتی ارزشمند تبدیل می شود.
- Karma Automotive پشتیبانی از ACU اینتل را اعلام کرده است و یک اینورتر با نام تجاری مشترک اینتل را به نمایش میگذارد که دارای الگوریتمهای بهینه کنترل الگوی پالس برای بهبود کارایی و فعال کردن چهار پروفایل منحصربهفرد درایو، از جمله ویژگیهای نوآورانه مانند کاهش ریپل گشتاور و افزایش برد است.
قابلیت برنامه ریزی ACU به آن اجازه می دهد تا به عنوان اولین واحد کنترل منطقه تعریف شده توسط نرم افزار در نوع خود عمل کند و با توپولوژی ها و برنامه های مختلف خودرو سازگار شود. این انعطاف پذیری انتقال به وسایل نقلیه نرم افزاری تعریف شده را ساده می کند، زنجیره تامین را ساده می کند و پیچیدگی BOM خودرو را کاهش می دهد.
چگونه معماری نسل بعدی توسط هوش مصنوعی در داخل تقویت می شود: اینتل بر اساس نسل اول SDV های تقویت شده هوش مصنوعی (SoC) اینتل، نسل دوم گرافیک های خودرویی سری B Intel Arc را معرفی کرده است که تا پایان سال 2025 تولید خواهند شد. این راه حل، محاسبات با کارایی بالا را برای پیشرفته ترین حجم های کاری هوش مصنوعی داخل خودرو، موتورهای نسل بعدی رابط انسان و ماشین (HMI)، سیستم های همه جانبه، تجربیات درون خودرو و بازی های رایانه ای AAA ارائه می دهد. همراه با SDV SoC مجهز به هوش مصنوعی اینتل، عملکردی مقیاسپذیر برای کارهای پیچیده هوش مصنوعی ارائه میکند که توسط اکوسیستم گسترده هوش مصنوعی اینتل پشتیبانی میشود.
چگونه اینتل و AWS توسعه نرم افزار خودرو را متحول می کنند: اینتل و AWS محیط توسعه مجازی خودروی اینتل را در AWS معرفی کردند، رویکردی نوآورانه که برابری واقعی سخت افزار و نرم افزار را از ابر تا خودرو تضمین می کند. این پیشنهاد جدید چالشها را در طول چرخه عمر توسعه خودرو برطرف میکند و به مهندسان این امکان را میدهد که به طور یکپارچه بین تنظیمات سختافزار مجازی و فیزیکی جابجا شوند. این نمونههای آمازون EC2 مبتنی بر پردازنده Intel Xeon را ادغام میکند و برای اولین بار، SoCهای SDV خودروی اینتل را در یک محیط AWS ادغام میکند و نیاز به شبیهسازهای گرانقیمت ECU یا بردهای توسعهدهنده را از بین میبرد. این همکاری راه حل یکپارچه ای را ارائه می دهد که نوآوری را سرعت می بخشد، هزینه های تحقیق و توسعه را کاهش می دهد و زمان ورود به بازار را تسریع می کند.