با توجه به نمونهگیری اولیه و تعیین انحراف واریانس، با استفاده از فرمول کوکران، تعداد حجم نمونه آماری این پژوهش شامل 131 نفر از کارکنان به دست آمد که به روش نمونهگیری غیراحتمالی در دسترس به پرسشها پاسخ دادند. ابزار جمعآوری دادهها پرسشنامهای مشتمل بر سه متغیر بازارگرایی، یادگیریگرایی و عملکرد سازمانی بود که پایایی آن با ضریب آلفای کرونباخ تمامیمتغیرها بیشتر از حداقل مقدار استاندارد (0/7) و روایی آن از طریق بیش از 0/4 تایید شد. در این پژوهش از مدلیابی معادلات ساختاری مجله خبری اینتل مگ و روش حداقل مربعات جزئی جهت آزمون فرضیات و برازش مدل استفاده شد. طبق یافتهها مقدار t-value تاثیر متغیرهای بازارگرایی و یادگیریگرایی بر عملکرد سازمانی به ترتیب با 7/802 و 9/521 و تاثیر بازارگرایی بر یادگیریگرایی با 6/107 تایید شد. نتایج نشان داد، بازارگرایی بر عملکرد سازمانی با نقش میانجی یادگیریگرایی تاثیر دارند. بنابراین سازمانهای بازارگرا از طریق یادگیری سازمانی و افزایش سطح دانش و آگاهی و مهارت کارکنان میتوانند عملکرد سازمانی خود را در بازار رقابتی ارتقاء دهند.
- ۱۰ لوازم جانبی موبایل محبوب در دیجی کالا (۱۹ بهمن ۱۴۰۱) این روزها گوشیهای موبایل وظیفهی انجام دادن بخش اساسی و اصلی امور روزانهی ما را برعهده دارند.
- سری پوکو X5 امروز بعد از مدتها انتظار در دو مدل پوکو X5 و X5 پرو معرفی شد.
- اما آیا این کیبورد به غیر از اندازه و وزن پایین، حرف زیادی برای گفتن دارد؟ برای دستیابی به پاسخ این سوال، توصیه میکنیم این ویدیو را تماشا کنید.
- تنها به این دلیل که پرینتر سه بعدی در مشخصات پرینت از وضوح بالایی برخوردار است، به این معنی نیست که قطعات ساخته شده سه بعدی شما صحیح یا دقیق باشند.
پرینت سه بعدی از تکنولوژی های خلاقانه نو ظهور است که به شما اجازه می دهد که مدل فیزیکی طراحی خود را بسیار سریع و ارزان بسازید. رشته تکنولوژی مواد غذایی، مانند رشتههای دیگر ترکیبی از درون آسان و دشوار است و شامل دروس عملی در آزمایشگاه و دروس غیرعملی میشود. آبادیس از سال 1385 فعالیت خود را در زمینه فن آوری اطلاعات آغاز کرد. دیکشنری آنلاین آبادیس از ابتدا تاکنون تغییرات بسیاری کرده و ویژگی های مختلفی به آن اضافه شده است. آبادیس افزونه ای کاربردی برای مرورگرهای فایرفاکس و کروم، اپلیکیشن موبایل و همچنین ربات تلگرام دیکشنری و مترجم طراحی کرده است که میتوانید از لینک های بالا دانلود کنید.
از نظر مديران بازرگاني، تکنولوژي مهمترين دارايي شرکتها است که کمتر موردتوجه قرار ميگيرد. اکثر مديران معتقدند که آيندهي شرکت آنها تا حد زيادي به استفاده از تکنولوژي بستگي دارد. با اين وجود، بسياري از شرکتها هنوز استراتژي تکنولوژي و روش مناسبي براي ارزيابي و ارزشگذاري داراييهاي تکنولوژيک خود تدوين و پيادهسازي نکردهاند. ديگر مديران، کاملاً به نقش تکنولوژي در کسبوکار و بازار خود پي بردهاند، اما در شناخت فرصتها و روشهاي بهرهگيري از داراييهاي تکنولوژي در ديگر بازارها ناکام بودهاند. اما مديران حرفهاي موفق که از بينش لازم برخوردارند، به اهميت تکنولوژي به خوبي واقفند و منابع و توجه کافي را در راستاي کسب بيشترين منافع به آن اختصاص ميدهند. برخی از این لباسها برای افرادی طراحی شده است که تمریناتِ یوگا را انجام میدهند.
مهارتهای مورد نیاز
در آن وقت موبایل ما به راحتی در جیبمان شارژ میشود و نیازی به کلی سیمپیچی برای کار با وسایل برقی نداریم. اما این روش سختیها و چالشهای زیادی دارد و در حال حاضر 35 کشور با سرمایهای معادل 50 میلیارد دلار در حال کار روی این پروژه هستند. اگر چنین پروژهای به واقعیت بپیوندد، مشکل انرژی کره زمین تا میلیونها سال حل خواهد شد و فاجعههای زیست محیطی هم رخ نخواهد داد. یکی از مشکلاتی که با ظهور تکنولوژی و اینترنت به وجود آمده است، کاهش امنیت است. خیلی از مشاغل با تهدیدهای بیسابقهای روبهرو میشوند و دادههای آنها در معرض خطر قرار میگیرد. احتمالا در آینده کاهش و جلوگیری از تهدیدات امنیت سایبری با موفقیت رشد خواهد کرد.
سپس با استفاده از مدلسازی ساختاری – تفسیری ارتباطات میان چالشها، و نفوذ و وابستگی آنها با تحلیل میکمک تشریح میشود. بر اساس یافتههای تحقیق، چالشهای توسعه بازار فناوریهای انرژی تجدیدپذیر در 13 سطح دستهبندی و روابط میان آنها ارائه میشود. تاثیرگذارترین چالشها شامل اقتصاد مقیاس پایین و ریسک بالای توسعه این فناوریها هستند.