به عنوان بخشی از آپدیت جدید Awakening و راه اندازی در Steam، تغییراتی در برخی از مکانیزم های کلیدی گیم پلی ایجاد شد و این تغییرات با استقبال خوبی از سوی جامعه مواجه نشد. علاوه بر این، پیشرفت برای همه بازیکنان، جدید و قدیمی، بازنشانی شده است، و بازیکنان را وادار میکند تا ماموریتهایی را که قبلاً تکمیل کردهاند، دوباره انجام دهند و سلاحهایی را که قبلاً بر آنها مسلط شدهاند، مرتب کنند. آپدیت Awakening همچنین Canisters را معرفی کرد، نوعی سیستم درآمدزایی لوت باکس که لوازم آرایشی درون بازی را ارائه می دهد و فقط از طریق Season Pass یا با خرید Platinum، ارز ممتاز بازی، قابل دسترسی است. اساساً، تمام پستهایی که در زیرردیت Dauntless پس از بهروزرسانی منتشر میشوند، شکایتهایی در مورد تغییرات در مکانیک بازی یا در مورد احساس توهین بازیکنان به دلیل حذف پیشرفت قبلی است. بازیکنان همچنین از این ناراحت هستند که حذف تعداد زیادی از سلاح ها بر تنوع ساخت تأثیر منفی گذاشته و باعث می شود بازیکنان احساس کنند وقت خود را برای یادگیری مکانیک بازی و تنظیم دقیق ساخت ها تلف کرده اند. به نظر می رسد که توسعه دهنده سعی کرده است با افزودن توانایی های جدید حذف این سلاح ها را کاهش دهد، اما به نظر نمی رسد که این برای جبران کاهش تنوع ساخت کافی باشد. با این حال، شکایات بیشتر ناشی از کاهش ظاهری عملکرد کنسولهای PS5 و Xbox Series است. بدتر این است که به نظر می رسد افت عملکرد به خودی خود کاملاً تصادفی است و برخی از بازیکنان می گویند که عملکرد آنها در طول به روز رسانی ثابت مانده است.
Phoenix Labs پاسخی به این انتقادات را در پستی در Steam منتشر کرد و در حالی که سازنده به برخی از شکایات پرداخته است، هیچ تغییر گسترده ای در بازی یا مکانیک تغییری ایجاد نکرده است. برخی از پاسخ ها را می توان نادیده انگاشتن نگرانی ها و شکایات بازیکنان خواند و این بیانیه به طور کلی با انتقادهایی نیز مواجه شده است.
برای بازیکنان قدیمی، بر اساس بازخوردهایی که دیدهایم، به نظر میرسد که این انتقال و “بازنشانی” به ابتدا خیلی ناگهانی یا ناخوشایند بود، به خصوص در ارتباط با تغییرات دیگر. ما می خواهیم این ناامیدی را تصدیق کنیم و امیدواریم که سرعتی که بازیکنان کهنه کار بتوانند در این ماموریت ها حرکت کنند تا حدودی از این اضطراب بکاهد.
نکته اصلی این است که بازیکنان پیشرفته به دلیل منابعی که برای کمک به شما در گذر از آنها در اختیار شما قرار دادهایم و به دلیل دانش شما از بازی، باید بتوانند خیلی سریع از طریق آنها عبور کنند.
بازیکنانی که به صورت آنلاین پست می کنند، از این بخش خاص از پاسخ توسعه دهنده به دلیل بی احترامی به زمانی که قبلاً برای پیشرفت خود سرمایه گذاری کرده اند انتقاد کرده اند. بسیاری از بازیکنان باسابقه Dauntless حتی تا آنجا پیش رفتند که گفتند که بهروزرسانی را امتحان کردهاند، از تنظیم مجدد ناامید شدهاند و در عوض تصمیم گرفتند چیزی شبیه به بازیهای Warframe یا Monster Hunter را بازی کنند که هر دو دارای مکانیزمهای گیمپلی مبتنی بر غارت هستند.
آزمایشگاه Phoenix همچنین به انتقاد از عدم تنوع ساختها پرداخت و اذعان داشت که حذف برخی سلاحها ممکن است برای برخی از بازیکنان آزاردهنده باشد، اما هدف این بود که بازیکنان بیلدهای مختلف را برای سناریوهای مختلف آزمایش کنند. او همچنین اظهار داشت که بازخوردهای مثبتی در مورد سلاحهای جدید وجود دارد و این تغییر «در را به روی سلاحهای متنوعتر در فصلهای آینده باز میکند» که تقریباً به نظر میرسد توسعهدهنده ممکن است به جای استفاده از Season Pass روی سلاحهای Pay-to-play تمرکز کند. سلاح ها مواردی که بازیکنان می توانند آنها را بسازند یا به شکل دیگری جمع آوری کنند.
ما میخواهیم اذعان کنیم که این تغییرات به این معناست که سلاحهای کمتری در هر نوع، هر آیتم و استفاده در هر بازی (قطعهها و غیره) وجود دارد. هدف طراحی پشت این تغییرات، ایجاد سلاحهای منحصربهفرد است که سپس امکان تنوع بیشتری از سبکهای بازی را فراهم میکند.
ما قبلاً بازخوردهای مثبتی را از بازیکنانی که بیشترین زمان را برای استفاده از سلاحهای جدید صرف کردهاند، دیدهایم و این در را برای ما باز میکند تا سلاحهای متنوعتری را در فصلهای آینده معرفی کنیم.
هنگامی که Dauntless در Steam راه اندازی شد، مشخص بود که علاقه زیادی وجود دارد، به خصوص برای یک بازی که تقریباً پنج سال از عمر آن می گذرد، با بیش از 3200 بازیکن همزمان. با این حال، در پنج روز پس از عرضه به سرعت کاهش یافته و به تعداد ناامیدکننده ای بین 400 تا 500 بازیکن همزمان در زمان نگارش رسیده است.