مایکروسافت روز چهارشنبه پیش نمایشی از DirectSR API را از طریق DirectX GitHub در دسترس توسعه دهندگان بازی قرار داد. هدف API سادهسازی اجرای تکنیکهای با دقت بالا با بازیها است. فناوری Ultra-Resolution بازی شما را با وضوح کمتر از وضوح صفحه نمایش شما ارائه می کند و با استفاده از ابزارهای هوشمند ارتقاء مقیاس که سعی در بازسازی جزئیات از دست رفته در این فرآیند دارند، آن را به وضوح صفحه نمایش شما ارتقا می دهد. این منجر به افزایش عملکرد قابل توجهی از رزولوشنهای پایینتر میشود و به شما امکان میدهد به حداکثر تنظیمات بازی دسترسی داشته باشید – کاری که فقط در صورتی میتوانید انجام دهید که سختافزار شما مطابق با آن باشد. به طور پیش فرض، DirectSR فناوری ارتقاء مقیاس را بر اساس AMD FSR 2.2 ارائه می دهد، اما API به دنبال بهترین فناوری موجود با درایورهای گرافیکی پشتیبانی شده توسط بازی است. هر سه سازنده GPU گسسته به DirectSR پاسخ مثبت دادند.