برند جدید موزیلا نشان می دهد که برند با ظاهری الهام گرفته شده از تاریخچه و رابط های سیستم عامل مبتنی بر متن در سال های اولیه محاسبات، حرکت می کند. برای تغییر نام تجاری، موزیلا با شرکت طراحی JKR (جونز نولز ریچی) شریک شد و نام تجاری جدید دارای یک پرچم زیبا به سبک DOS است که به عنوان یک T. rex عمل می کند، یک اشاره به لوگوهای قبلی موزیلا. موزیلا در اعلام این برند با عنوان جسورانه «بازیابی اینترنت: تغییر نام تجاری موزیلا برای عصر آینده فناوری»، تأکید میکند که ظاهر جدید قصد دارد هدف شرکت را در کل اکوسیستم محصول منتقل کند. به نظر می رسد که موزیلا در تلاش است به همه یادآوری کند که کارش برای اینترنت بازتر فراتر از تیم حمایتی است که اخیراً کارش را اخراج کرده است.
موزیلا می گوید هدفش ارائه محصولات و خدمات اینترنتی است که حریم خصوصی و افراد را در اولویت قرار دهد:
در زمان نقض حریم خصوصی، چالشهای هوش مصنوعی و اطلاعات نادرست، این تغییر در مورد بسیج کردن مردم برای بازپس گیری کنترل زمان، بیان فردی، حریم خصوصی، جامعه و احساس شگفتی است.
مدتی است که مشخص شده است که موزیلا در زمینه تامین مالی در بهترین موقعیت قرار ندارد، از این رو نیاز به اخراج های فوق الذکر می تواند تلاش کند تا برخی از کارهایی که قبلا توسط تیم حمایت انجام شده را در شرکت ادغام کند. عملیات منظم، و به نظر می رسد پیام این است که کسب و کار جدید نحوه انجام آن است.
در قلب این تغییر، اطمینان از این است که مردم موزیلا را به دلیل تأثیر گستردهتر آن و همچنین فایرفاکس میشناسند. استراتژی و بیان برند جدید ما نقش ما را بهعنوان یک رهبر در حقوق دیجیتال و نوآوری تجسم میدهد و مردم را در کسب درآمد از طریق محصولات حفظ حریم خصوصی، ابزارهای توسعهدهندگان منبع باز و تلاشهای جامعهسازی در اولویت قرار میدهد.
خلاصه کامل هویت برند جدید موزیلا را در وبلاگ سازمان بخوانید. شرکت طراحی JKR نیز مقاله ای با برخی توجیهات فنی در آن گنجانده است.