نویسنده: جاستین تاکر، علاقهمند به فناوری و نویسنده فنی برای JANA, Inc.
دبلیومنسوبانی مثل من شخصیت هایی خلق می کنند تا ایده های داستانی جدید، دنیاها و مفاهیم جدید را کشف کنند. وبلاگ امروزی از داستانهای فناوری استاندارد ما فاصله گرفته و به دنیای داستان و شخصیتپردازی میرود که توسط بسیاری از گرافیستها، نویسندگان بازی، طراحان بازی و حتی توسعهدهندگان نرمافزار استفاده میشود. علاوه بر این، فیلم سازان، نویسندگان و سازندگان بازی از روش های ساختار داستانی برای بهبود توسعه شخصیت استفاده می کنند. اجازه دهید نگاهی به برخی از این ساختارهای داستانی بیندازیم.
داستان و ساختار شخصیت
به گفته گارتنر، «داستان سرایی علمی تخیلی همیشه نباید از یک قوس روایت سنتی پیروی کند، همانطور که در Storytelling for Enterprise Architecture: چگونه رهبران را متقاعد کنیم ارزش EA در تصمیم گیری مورد بحث قرار گیرد، اما در بسیاری از موارد حداقل به ایجاد پایه و اساس کمک می کند. داستان. نمونهسازی علمی تخیلی (همانطور که اغلب به آن اشاره میشود) میتواند در انواع مختلفی از موارد قابل تحویل، همانطور که در جدول 1 توضیح داده شده است، به تصویر کشیده شود. ³ 4
دان هارمون، خالق نمایش انجمن و تعداد بیشماری دیگر، از یک «دایره داستان» هشت مرحله ای برای بینش بیشتر در مورد داستان نویسی استفاده می کند، این وبلاگ های متوسط را بررسی کنید:
ساختار داستانی دیگر، سفر قهرمان جوزف کمبل است. برای این وبلاگ ما بر روی تنوعی از دایره داستانی دن هارمون تمرکز خواهیم کرد.
در دایره داستان دن هارمون، نیمه بالایی دایره نشان دهنده نظم و نیمه پایینی هرج و مرج است. شخصیت و داستان با تغییر نظم به آشوب و بازگشت به نظم پیش می روند.
درگیری و چالش ها در داستان نویسی و به ویژه در توسعه شخصیت ها مهم هستند. هر عمل یا فصل در داستان باید مکانیسم تضاد داشته باشد تا داستان حرکت کند. طرح کلی داستان و مکانیسم های درگیری و هرج و مرج همیشه در ذهن نویسنده با شروع روند توسعه شخصیت وجود دارد.
مراحل توسعه شخصیت
- اولین قدم در توسعه یک شخصیت برای یک بازی، ساختن یک طرح داستانی جذاب با مولفه های اصلی درگیری است.
- ماهیت شخصیت را تنظیم کنید
- پیشینه شخصیت را مشخص کنید
- قوس شخصیت را تعیین کنید
- ویژگی های شخصیت
- روابط
- زیبایی شناسی شخصیت
عصر جادو و ماجراجویی (ذات)
در دنیای کوارتز، دو سیلوئت را می بینیم که در ساحل یک روستای سوخته ایستاده اند. چهره اول یک جنگجوی نفیلیم به نام کارا است. در کنار او یک نیمه جن ایستاده است که خنجر بر باسنش دارد. این جادوگر آتش ما است که آنات نام دارد.
آنات به سمت گروهی از ماهیگیران قدم می گذارد و به آنها کمک می کند تا تورهای پر از ماهی خود را از قایق هایشان بیرون بیاورند.
تراژدی به خانواده آنات ضربه می زند (قوس پس زمینه و شخصیت)
کارا و آنات از دوران کودکی آنات با هم دوست بودند. متأسفانه، شهر زادگاه آنات، ارنا، مورد حمله قرار گرفت. کارا آنات جوان را با خود به غاری تاریک در حاشیه شهر برد. زمانی برای نجات خانواده و هم روستاییان آنات وجود نداشت. برای فرار از قتل عام و هرج و مرج، کارا تنها با تکان دادن دست خود یک پورتال آبی روشن و بنفش روشن ایجاد کرد و آنها را به زادگاه کارا، شهر لاجوردی اتر از راه دور انتقال داد.
رشد جادوگر (داستان)
سالها گذشت و آنات به یک زن جوان تبدیل شد. او به عنوان یک نیمه الف که در شهر لاجوردی اتر زندگی می کرد، در آکادمی خدمات لاجوردی، یک لژیون خارجی نفیلیم، به عنوان یک جادوگر بالقوه آتش ثبت نام کرد. هدف زندگی او یادگیری جادو از این آکادمی بود تا بتواند رمز و راز چرایی حمله به دهکده اش را درک کند.
در پایان تحصیلاتش، پین Azure Service به او داده شد، جایی که آنها به او دستور دادند که به زادگاهش برگردد و تحقیق کند، و به او فرصتی برای رسیدن به هدفش داد. اکنون، با دوست و مربی او، کارا، در کنار او، آنها برای تحقیق به شهر ارنا بازگشتند. در بقایای زادگاهش، در پوسته توخالی خانه سابقش، او یک کت و یک خنجر در یک سینه پیدا کرد. هر دو مورد به طور جادویی خود را به او متصل میکنند، ویژگیهایشان، و به آنها اجازه میدهد با مانای او تزریق شوند. او در ماجراجویی خود چه چیز بیشتری پیدا خواهد کرد؟ این تحقیق او و دوست و مربی اش را به کجا خواهد برد؟
ظاهر
نام: آنات سلی
ارتفاع: 5′ 2″ یا 158 سانتی متر
نژاد: نیمه جن، جن ساحلی و انسان دشتی
اشتغال: Azure Service Fire Mage
ساختن: لاغر با ماهیچه
امکانات: پوست برنزه با چشم های خاکستری و موهای فیروزه ای. رنگ مو و چشم بسته به رنگ شعله ای که می زند تغییر می کند. اگر طلسم به اندازه کافی شدید باشد، رنگ پوست او تغییر می کند (ماناهای زیادی می کشد).
HP: 75/75
نماینده مجلس: 185/185
تجهیزات و توانایی های قابل توجه
همه شخصیتهایی که وارد سیاهچال میشوند یا در یک دنیای خطرناک جستجو میکنند به تجهیزات و وسایلی برای زنده ماندن نیاز دارند. آنات قرار است از چه چیزی استفاده کند؟
فهرست:
مدال: یک مدال طلایی که گاهی در اطراف مقادیر زیادی مانا می لرزد و می درخشد. دارای یک “1” کوچک در پشت حک شده است.
پین سرویس Azure: یک سنجاق آبی کوچک که نشان دهنده وضعیت او به عنوان فردی تحت استخدام نژاد نفیلیم است و اساساً او را ترکیبی بین یک دیپلمات و یک مزدور می کند.
کت الف مانا: ایجاد شده توسط اعضای قبیله Erenian. کت به آنات بسته شده است و هر کس دیگری که بخواهد آن را بپوشد متوجه می شود که خیلی بزرگ شده و از تن خارج می شود. این کت که با پارچه و چرم مانا ساخته و آمیخته شده است، رنگ ها را تغییر می دهد تا نشان دهنده طبیعت در حال رشد و تغییر آنات باشد.
خنجر ارنی (با نام مستعار قزل آلا): آنات مانند همه ماجراجویان خنجر به دوش میکشد. با این حال، آنات می تواند جادوی خود را در آن هدایت کند تا آن را تیز و منحصر به فرد نگه دارد. تیغه خنجر تقریباً به شکل «U» تیز بالا میآید، با شکاف کوچکی در بین دو لبه خنجر. دسته چوبی فلس دار و شبیه ماهی است.
طلسم ها: مانند همه جادوها، آنات به یک کتاب طلسم نیاز دارد تا طلسم های خود را هدایت کند و مطمئن شود که آنها را به درستی اجرا می کند. او یک مجموعه طلسم مشابه با همه جادوگران کوارتز به اشتراک می گذارد.
مانا: مانند همه جادوها، آنات برای طلسم کردن خود به قدرت جادو یا مانا متکی است. مانا در عرضه محدود است و طلسمهای متوالی میتواند خیلی سریع یک جادوگر را تخلیه کند. آنات به عنوان یک نیمه الف، نسبت به همتایان انسانی خود دارای مانا و توانایی بیشتری برای طلسم کردن است.
Mage آتش، شعله های آتش: آنات به عنوان یک جادوگر آتشی که توسط نفیلیم ها آموزش دیده است، توانایی هایی دارد که به او امکان دسترسی به جادوی آتش را می دهد که در دسترس مردم عادی نیست. پس از احضار کتاب طلسم خود با مانا، آنات شعله های رنگی متفاوتی می اندازد که با خواص مختلفی آغشته شده است. چشم ها، موها و کت او تغییر می کند و می درخشد و همچنین به هر شعله رنگ تغییر می کند. Anath در حال حاضر به چهار طلسم شعله مختلف دسترسی دارد و در حال یادگیری استفاده از آنها به نفع خود است:
شعله های سرخ: اولین طلسم شعله همه جادوهای آتش لاجوردی یاد می گیرند. این شعله ها تهاجمی هستند و به هدف خود آسیب می رسانند. با این حال، از آنجایی که آنها بسیار ابتدایی هستند، قدرت حمله آنها محدود است. همین سادگی باعث می شود نسبت به شعله های دیگر مانا کمتری مصرف کنند.
شعله های آبی: طلسم شعله دوم همه جادوگران آتش لاجوردی یاد می گیرند. این شعلهها مانا بیشتری نسبت به شعلههای قرمز جذب میکنند و تقریباً منحصراً برای اهداف دفاعی استفاده میشوند. این شعلهها با سپری کار میکنند که جادوگر طلسمکننده را در گلوله آبی آبی میپوشاند و هرگونه آسیب وارده، اعم از جادویی یا غیره را نفی میکند. با این حال، از آنجایی که این شعله های آتش با توانایی ها و مانای جادوگر مرتبط است، آنها فقط می توانند آسیب های زیادی را متوقف کنند.
شعله های سبز: طلسم شعله سوم همه جادوگران آتش لاجوردی یاد می گیرند. این شعله ها قابلیت استفاده به عنوان طلسم تهاجمی و دفاعی را دارند. این می تواند زخم ها را التیام بخشد و اثرات منفی وضعیت را هنگامی که روی یک متحد درک شده ریخته شود، از بین ببرد. وقتی جادو بر روی هدفی قرار می گیرد که آن را دشمن می بیند، آسیب سمی وارد می کند. این شعلهها به اندازه شعلههای آبی مانا نمیکشند، اما به تمرکز بیشتری نیاز دارند و این امر باعث میشود که دشمنان به راحتی در ریختهگری اختلال ایجاد کنند.
شعله های نارنجی: طلسم شعله چهارم همه جادوهای آتش لاجوردی یاد می گیرند. این شعلهها با شعلههای قرمز شروع میشوند، اما جادوگر آتش، قدرت تهاجمی و مانای بیشتری را روی آنها متمرکز میکند و باعث آسیب بیشتر آنها میشود و باعث سوختگی و آسیب جادویی به هدف میشود. این شعلههای آتش مانا زیادی مصرف میکنند، بنابراین اکثر جادوگران آتش یا ابتدا این طلسم را برای درگیریهایی که فکر میکنند میتوانند به سرعت تمام شوند، انجام میدهند، یا به عنوان آخرین راهحل زمانی که به نظر نمیرسد که نبرد در مسیرشان پیش میرود. این شعله ها نیز به طرز محسوسی باعث خستگی مگ می شوند.
معجون ها و فلاسک ها: با وجود اینکه آنات می تواند بازیگری را انجام دهد، هنوز چند فلاسک سوزان، سرما و سم را به عنوان یک “پشتیبان پشتیبان” روی شخص خود حمل می کند. او همچنین چند معجون شفابخش و مانا به همراه دارد. مانند همه جادوها، آنات حتی چند فلاسک و بطری معجون را با خود حمل می کند که فقط با آب پر شده است، در صورتی که مواد جدیدی برای استفاده پیدا کند.
فناوری های اینتل برای بازی، گرافیک، ویدیو و موارد دیگر
علاقه مند به تبدیل شخصیت خود به زندگی در یک بازی یا یک ویدیو هستید؟ با استفاده از فناوری پیشرفته توسط اینتل و از جوامع سازنده بیاموزید که چگونه بهترین ایده های خود را زنده کنید. برای اطلاعات بیشتر لینک های زیر را بررسی کنید:
نظرات خود را برای من ارسال کنید
- یک ماجراجو چه چیز دیگری باید حمل کند؟
- اینجا نظر دهید یا به سایت ایمیل بزنید و به من اطلاع دهید، داستان Fire Mage شما چیست؟ چه چیزی را به این داستان تغییر می دهید یا اضافه می کنید؟
اطلاعیه ها و سلب مسئولیت
© شرکت اینتل. اینتل، لوگوی اینتل و سایر علائم اینتل علائم تجاری Intel Corporation یا شرکت های تابعه آن هستند. نام ها و مارک های دیگر ممکن است به عنوان مالکیت دیگران ادعا شود.
¹ رمان گرافیک چیست؟، کتابخانه عمومی شهرستان بوفالو و ایری.
² کارت پستال از آینده – پروژه
³ جدول و اطلاعات نقل قول – گارتنر، پاسخ سریع: چگونه می توانم از داستان سرایی علمی تخیلی برای انتقال چشم انداز خود از آینده استفاده کنم؟، مارتی رسنیک، آکشی جاوار، 8 اکتبر 2021
⁴ GARTNER یک علامت تجاری و خدماتی ثبت شده Gartner, Inc است.
و/یا شعبه های آن در ایالات متحده و بین المللی و در اینجا با استفاده می شود
اجازه. تمامی حقوق محفوظ است.
گارتنر هیچ فروشنده، محصول یا خدماتی را که در آن نشان داده شده است، تایید نمی کند
انتشارات تحقیقاتی، و به کاربران فناوری توصیه نمی کند که فقط انتخاب کنند
آن دسته از فروشندگان با بالاترین رتبه بندی یا نامگذاری دیگر. تحقیق گارتنر
انتشارات متشکل از نظرات سازمان تحقیقاتی گارتنر و
نباید به عنوان اظهارات واقعی تعبیر شود. گارتنر همه چیز را رد می کند
ضمانت نامه ها، صریح یا ضمنی، با توجه به این تحقیق، از جمله هر
ضمانت های تجاری بودن یا مناسب بودن برای یک هدف خاص.