اولمان در پاسخ به سوالی در مورد “سمی بودن” و نگرانی های واقعی بازیکنان در مورد استفاده از نرم افزار ضد دستکاری و ضد تقلب Denuvo، به نظر می رسد که به نظر می رسد بازیکنان از کارکرد نرم افزار ناراحت هستند و بازیکنان را از بازی کردن ساده بازی محروم می کند. به صورت رایگان به جای پرداخت هزینه خرده فروشی. وقتی مستقیماً از او پرسیده شد که چرا Denuvo به ادعاهای موفقیت در عملکرد در بازیهایی که آن را پیادهسازی میکنند نمیپردازد، اولمان مسئولیت اجرای آن آزمایشهای مقایسهای را بر عهده توسعهدهندگان بازی گذاشت و در پاسخ دوباره جامعه بازی و هک را سمی خواند. او ایده Denuvo یا شخص ثالثی را رد کرد که تجزیه و تحلیل مقایسه ای از تأثیر نرم افزار ضد دستکاری و ضد تقلب انجام دهد و به نگرانی های مالکیت معنوی و عدم اعتماد جامعه به دلیل عدم آزمایش شخص اول اشاره کرد. در همان زمان، اولمن تصدیق میکند که Denuvo در گذشته تأثیرات عملکردی در بازیها داشته است، اما اشاره کرد که «جالب» است که موارد بیشتری از کاهش عملکرد بازی وجود نداشته است. این نظرات همچنین علیرغم اینکه مطالب بازاریابی Denuvo ادعا می کرد که این نرم افزار “هیچ تاثیری بر عملکرد درون بازی” ندارد، مطرح شد.
در طول مصاحبه، اولمن از رسیدگی به بسیاری از شکایاتی که اغلب در مورد نرمافزارهای ضد دستکاری و ضد دزدی دریایی مطرح میشود، غفلت میکند و به نظر میرسد او و شرکت فراموش کردهاند که شرکتهایی مانند Good Old Games عمدتاً بر روی یک مدل بدون DRM منتشر میکنند. برخی دیگر از نمونه های گزارش شده از بازی های تاثیرگذار Denuvo شامل افزایش قابل توجه زمان بارگذاری بازی و اندازه نصب بسیار بزرگتر است. این حتی به نحوه تأثیر سرویسهایی مانند Denuvo بر طول عمر و آرشیو بازی اشاره نمیکند. اگر یک بازی همیشه به DRM آنلاین نیاز داشته باشد، زمانی که توسعه دهنده تصمیم به توقف پشتیبانی از آن سرویس بگیرد، عملاً غیرقابل بازی می شود. گاهی اوقات می توان با ابزارهای ویرایش این مشکل را اصلاح کرد، اما سرویس های ضد دستکاری، مانند Denuvo، این کار را غیرممکن می کند.
در اینجا نقل قول های ارجاع شده از مصاحبه Rock Paper Shotgun آمده است:
اول، راه حل ما به سادگی کار می کند. بازیهایی که از راهحل ما استفاده میکنند، نمیتوانند توسط هکرها در مدت زمان بسیار طولانی بازی کنند، معمولاً تا زمانی که ناشر تصمیم بگیرد راهحل ما را اصلاح کند. بنابراین جامعه بزرگی وجود دارد، بسیاری از مردم روی این کره خاکی قادر به انجام بازی های ویدئویی مورد علاقه خود نیستند، زیرا حاضر نیستند برای آنها هزینه ای بپردازند، و بنابراین زمان زیادی برای صرف کردن در جوامع و به اشتراک گذاری آنها دارند. علایق تماشا کنید و سعی کنید Denuvo را برای خیلی چیزها سرزنش کنید…
-Andreas Ullmann از Denuvo از طریق Rock Paper Shotgun
بنابراین، حدس میزنم تنها سؤال این بود: چرا توسعهدهندگان این مقایسهها را انجام نمیدهند و آنها را به صورت عمومی ارسال نمیکنند؟ این چیزی است که ما نمی توانیم آنها را مجبور به انجام آن کنیم. به نظر می رسد دلایلی وجود دارد که آنها این کار را انجام نمی دهند. و همچنین، از سوی دیگر، شاید با توجه به سمیت – به ویژه جامعه هکرها – آنها احتمالاً آن را به هر حال نمی پذیرند، زیرا ممکن است جعلی باشد.
-Andreas Ullmann از Denuvo از طریق Rock Paper Shotgun
من فکر می کنم مهم است که بفهمیم راه حل ما چگونه کار می کند. همچنین ارزش این را دارد که در نظر داشته باشید، زیرا وقتی این ادعاهای عملکرد مطرح می شود، اغلب به این مورد Tekken اشاره می شود. اما با توجه به اینکه ما سالانه بین 60 تا 70 بازی را محافظت می کنیم، جالب است که ببینیم تنها چند بازی هستند که تأثیر مقرون به صرفه ای بر عملکرد داشته اند. این واقعاً فقط یک اقلیت است.
-Andreas Ullmann از Denuvo از طریق Rock Paper Shotgun