طبق گفته های SteamDB، در ژانویه 2017، تنها سه ماه پس از انتشار No Man’s Sky، بیش از دو برابر بیشتر از نظرات مثبت استیم، نقدهای منفی استیم داشت. این وضعیت در جولای 2018 شروع به تغییر کرد، زمانی که پس از بهروزرسانی انقلابی No Man’s Sky Next، جهش زیادی در بررسیهای مثبت مشاهده شد. در آن زمان، No Man’s Sky هنوز هم نسبت 50-50 بین نقدهای مثبت و منفی داشت، اما پس از موج اولیه بیش از 55000 نقد منفی، روند صعودی داشت. از آن زمان، با هر بهروزرسانی بزرگ، به نظر میرسید که تعداد نظرات مثبت انباشته کمی بیشتر شده است. با این حال، از امروز، No Man’s Sky دارای امتیاز 81٪ مثبت در Steam است، که اخیراً از آستانه 80٪ عبور کرده است تا “بسیار مثبت” در نظر گرفته شود.
اخبار موفقیت بلندمدت No Man’s Sky پس از شکست در زمان عرضه، اندکی پس از انتشار اخباری مبنی بر انحلال تیم توسعه دهنده Prince of Persia The Lost Crown توسط یوبی سافت، تنها 10 ماه پس از عملکرد تجاری ناامیدکننده آن منتشر شد. در همین راستا، سونی اخیراً جدیدترین شوتر قهرمان خود، Concord را تنها چند هفته پس از انتشار آن به دلیل بررسی های ضعیف و تعداد پخش کننده ها لغو کرد. با این حال، با No Man’s Sky، Hello Games به نوعی ثابت کرد که یک تیم توسعه اختصاصی که بازخورد دریافت می کند و تغییرات را اعمال می کند، می تواند اوضاع را تغییر دهد، حتی اگر مدتی طول بکشد.