SK hynix تأیید کرد که تقاضا برای حافظه AI همچنان قوی است و حول محور مشتریان مرکز داده متمرکز است و این شرکت با گسترش فروش محصولات پریمیوم مانند HBM و eSSD به بالاترین درآمد خود از زمان تأسیس خود دست یافته است. به ویژه، فروش HBM رشد بسیار خوبی را نشان داد و بیش از 70 درصد نسبت به سه ماهه قبل و بیش از 330 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت.
با افزایش فروش عمدتاً بر روی محصولات پریمیوم بسیار سودآور، میانگین قیمت فروش (ASP) هر دو DRAM و NAND در حدود 10 درصد نسبت به سه ماهه قبل افزایش یافت و بالاترین سود عملیاتی را به شرکت داد.
در حالی که تقاضا برای حافظه برای سرورهای AI مانند HBM و eSSD در سال جاری به میزان قابل توجهی افزایش یافته است، شرکت انتظار دارد این روند در سال آینده نیز ادامه یابد. این به این دلیل است که هوش مصنوعی مولد در حال تبدیل شدن به یک شکل چندوجهی است و شرکتهای بزرگ فناوری جهانی به سرمایهگذاری برای توسعه هوش عمومی مصنوعی (AGI) ادامه میدهند.
SK hynix همچنین انتظار دارد که بازارهای رایانههای شخصی و محصولات موبایل که در مقایسه با حافظه برای سرورهای هوش مصنوعی کند بودهاند، با راهاندازی حافظههای هوش مصنوعی بهینه شده برای هر دستگاه در مسیر رشد ثابتی در سال آینده قرار گیرند.
در نتیجه، این شرکت به تمرکز بر سودآوری از طریق افزایش فروش متمرکز بر محصولات با ارزش افزوده بالا بر اساس فناوری حافظه هوش مصنوعی پیشرو در جهان ادامه خواهد داد.
در زمینه DRAM، SK hynix انتقال سریع از محصولات موجود HBM3 به محصولات 8 لایه HBM3E را ادامه می دهد. این شرکت همچنین قصد دارد عرضه محصولات 12 لایه HBM3E را که ماه گذشته به تولید انبوه رسیدند، در سه ماهه چهارم طبق برنامه آغاز کند. این باعث می شود فروش HBM که 30 درصد از کل درآمد DRAM در سه ماهه سوم را تشکیل می داد، در سه ماهه چهارم به 40 درصد برسد.
برای NAND، این شرکت قصد دارد فروش SSD های با ظرفیت بالا را که به سرعت در حال افزایش تقاضای بازار هستند، با تمرکز بر کارایی سرمایه گذاری و بهینه سازی تولید، گسترش دهد.
SK hynix با دستیابی به بالاترین عملکرد تجاری خود در سه ماهه سوم سال جاری جایگاه خود را به عنوان شرکت شماره 1 حافظه هوش مصنوعی در جهان تقویت کرده است. کیم ووهیون، معاون رئیس و مدیر ارشد مالی (CFO) SK hynix گفت. ما به حداکثر رساندن سود و در عین حال تضمین درآمدهای پایدار با پیروی از استراتژیهای انعطافپذیر محصول و عرضه مطابق با تقاضای بازار ادامه خواهیم داد.