تیم سازنده باقی مانده برای مدیریت بازی در تمام غروب آن تا ژوئن 2025 حفظ خواهد شد. واقعاً تعجب آور نیست که XDefiant تعطیل شده است، اگرچه سازنده اجرایی بازی در اکتبر امسال به شدت ادعاهای مشابه را رد کرد. در حالی که دلیل دقیق خاموش شدن بازی فاش نشده است، اخباری مبنی بر مبارزات XDefiant بلافاصله پس از عرضه آن در مارس 2024 منتشر شد، ظاهراً به دلیل رقابت شدید در فضا و دشواری های کسب درآمد از یک بازی رایگان، حتی یک بازی. تلاش برای شکستن قالب برای XDefiant و تیم توسعه آن بیش از حد بود.
مارک روبین، مدیرعامل XDefiant در پیامی شخصی توضیح داد که انتشار فصل سوم این بازی ادامه خواهد داشت، هرچند هنوز تاریخ دقیق آن مشخص نشده است. همچنین به اهداف بازی اشاره می کند، که عبارت بودند از ارائه یک تجربه آرکید مانند که در آن هر کسی می توانست بدون در نظر گرفتن سطح مهارت، با هرکس دیگری مقابله کند. به اندازه کافی عجیب، به نظر می رسد که XDefiant با وجود پایه بازیکن خود شکست خورد و نه به خاطر آن. علیرغم زمزمههایی در مورد کاهش تعداد بازیکنان، ظاهراً 15 میلیون بازیکن XDefiant را بازی کردهاند که آن را همتراز با چیزی مانند The Finals یا قبل از آن قرار دادهاند که طبق گفته SteamDB فقط در کتابخانههای حدود 10 میلیون بازیکن در Steam وجود دارد.
آنچه آنها به دست آورده اند واقعاً قابل توجه است. واکنش اولیه بازیکنان هنگام راهاندازی XDefiant شگفتانگیز بود، ما رکوردهای داخلی سریعترین بازی را شکستیم و از مرز 5 میلیون کاربر عبور کردیم و در نهایت بیش از 15 میلیون بازیکن بازی ما را بازی کردند!
همانطور که قبلا ذکر شد، این اولین بازی نیست که امسال فروشگاه خود را تعطیل می کند، چه رسد به اولین بازی یوبی سافت که گرد و غبار را نیش می زند، با The Crew و Prince of Persia قبل از آن. به طور کلی، به نظر می رسد یوبی سافت سال پرفراز و نشیبی را سپری کند، جدای از بسته شدن بازی و عملکرد ناامیدکننده. بازیکنان قبلاً در مورد عرضهی Assassin’s Creed Shadows تردید کردهاند و عملاً بر یوبیسافت فشار میآورند تا عرضهاش را به فوریه 2025 موکول کند.