ضعف وون کره در برابر ارزهای اصلی تأثیر مثبتی بر سود عملیاتی کل شرکت در حدود 0.3 تریلیون KRW نسبت به سه ماهه قبل داشت. مجموع مخارج سرمایه ای این شرکت در سه ماهه اول 11.3 تریلیون KRW بود که شامل 9.7 تریلیون KRW در بخش Device Solutions (DS) و 1.1 تریلیون KRW برای Samsung Display Corporation (SDC) بود. هزینههای حافظه بر روی امکانات و فناوریهای بستهبندی برای پاسخگویی به تقاضا برای حافظه با پهنای باند بالا (HBM)، DDR5 و سایر محصولات پیشرفته متمرکز بود، در حالی که سرمایهگذاریهای ریختهگری بر ساخت زیرساختها برای پاسخگویی به تقاضای میانمدت تا بلندمدت متمرکز بود. سرمایهگذاریهای نمایشگر عمدتاً در محصولات فناوری اطلاعات OLED و فناوریهای نمایشگر منعطف انجام شد.
کسب و کار حافظه به سود باز می گردد. انتظار می رود سه ماهه دوم بر اساس تقاضا برای هوش مصنوعی قوی باقی بماند
بخش DS 23.14 تریلیون KRW درآمد تلفیقی و 1.91 تریلیون KRW سود عملیاتی برای سه ماهه اول ایجاد کرد.
برای سرورها و ذخیره سازی، تقاضا برای هوش مصنوعی مولد روندهای قوی را نشان داد، در حالی که تقاضا برای DDR5 و SSD های با چگالی بالا همچنان قوی بود. برای رایانههای شخصی و تلفنهای همراه به طور کلی، محتوای هر جعبه برای DRAM و NAND همچنان به رشد خود ادامه میدهد و تقاضا به دلیل فروش فعال که عمدتاً توسط مشتریان OEM تلفن همراه در چین هدایت میشود، قوی باقی ماند.
کسب و کار حافظه به سودآوری بازگشت زیرا با برآورده کردن تقاضا در سرورها، فضای ذخیره سازی، رایانه شخصی و موبایل، با تمرکز بر محصولات با ارزش افزوده بالا مانند HBM، DDR5، SSD های سرور و UFS 4.0، همراه با افزایش در آسیا، رشد کیفی ایجاد کرد. صلح جو.
با نگاهی به سه ماهه دوم، انتظار میرود این صنعت قوی بماند، که عمدتاً ناشی از تقاضا برای هوش مصنوعی مولد است.
برای سرورها و فضای ذخیرهسازی، افزایش مداوم عرضه سرورهای هوش مصنوعی و گسترش متعاقب خدمات ابری مرتبط به افزایش تقاضا نه تنها برای HBM بلکه برای سرورهای سنتی و راهحلهای ذخیرهسازی منجر میشود. انتظار می رود تقاضای تلفن همراه در طول سه ماهه ثابت باشد، در حالی که انتظار می رود مشتریان رایانه های شخصی تحت تأثیر تغییرات فصلی آهسته قرار گیرند، و این امر باعث می شود که آنها پیش از عرضه محصولات جدید در نیمه دوم سال، موجودی خود را تنظیم کنند.
این شرکت تولید انبوه HBM3E 8H را در ماه جاری آغاز کرد و قصد دارد در سه ماهه دوم، HBM3E 12H و یک محصول 128 گیگابایتی را بر اساس 1 میلیارد نانومتر (nm) 32 گیگابایت DDR5 تولید کند. این شرکت همچنین تولید انبوه V9 NAND را برای اولین بار در این صنعت در ماه جاری آغاز کرد.
انتظار میرود در نیمه دوم سال 2024، شرایط کسبوکار با ثابت ماندن تقاضا – عمدتاً در اطراف هوش مصنوعی مولد – با وجود تداوم نوسانات مربوط به روندهای اقتصاد کلان و مسائل ژئوپلیتیک، مثبت باقی بماند.
برای HBM، این شرکت به افزایش عرضه ادامه خواهد داد تا به تقاضای رو به رشد برای هوش مصنوعی مولد پاسخ دهد. از نظر حافظه DRAM، این شرکت قصد دارد عرضه حافظه 32 گیگابایتی DDR5 مبتنی بر 1 میلیارد متر را با سرعتهای بالاتر افزایش دهد و رقابت خود را در بازار ماژولهای DDR5 با چگالی بالا افزایش دهد. برای NAND، این شرکت قصد دارد پیشروی فناوری خود را از طریق تولید انبوه سلول های چهار سطحی (QLC) برای V9 در سه ماهه سوم تثبیت کند.
سیستم LSI Business عرضه سیستمهای روی تراشه (SoC) و حسگرها را برای محصولات جدید برای مشتریان اصلی افزایش داد، اما بهبود درآمد بیشتر از حد انتظار طول کشید زیرا فروش درایور نمایشگر IC2 (DDI) تحت تأثیر تقاضای ضعیف برای بردها قرار گرفت.
با توجه به اینکه فروش گوشیهای هوشمند احتمالاً پس از شروع آهسته نشانههایی از بهبود را نشان میدهد، سیستم LSI Business بر ارائه عرضه پایدار SoCها و حسگرها تمرکز خواهد کرد و همچنین آماده ارسال محصولات مبتنی بر فناوریهای پیشرفته برای دستگاههای پوشیدنی جدید است.
برای سنسورهای تلفن همراه، انتظار میرود که پذیرش بالا باقی بماند، از جمله تولید انبوه محصولات 50 مگاپیکسلی برای مشتریان جهانی. برای DDI ها، انتظار می رود فروش همچنان به رشد خود ادامه دهد تا تقاضای یک مشتری عمده برای محصولات جدید IT/TV را برآورده کند.
در میان فشار بالقوه شدید قیمت گذاری قطعات، System LSI Business به طور فعال ترکیب محصول خود را برای غلبه بر این چالش ها تنظیم می کند.
کسب و کار ریخته گری به دلیل تقاضای ضعیف بازار و ادامه تعدیل موجودی، شاهد تاخیر در بهبود فروش بود. با این حال، تلاشهای کارآمد در عملیات FAB آشکارتر شد و به آنها اجازه داد تا اندکی تلفات را کاهش دهند.
توسعه فناوری های پیشرفته 3 نانومتری و 2 نانومتری به آرامی در حال پیشرفت است و درآمدهای فناوری 4 نانومتری تثبیت شده است. این بهبود در رقابت با فناوری پیشرفته به Foundry Business کمک کرد تا در سه ماهه اول به بالاترین تعداد سفارشات عقب افتاده خود دست یابد.
در بحبوحه بهبود تدریجی بالقوه در شرایط بازار، انتظار میرود درآمدهای سهماهه دوم پس از رسیدن به کف در سه ماهه اول، دوباره بهبود یافته و به رشد دو رقمی در سه ماهه برسد.
Foundry Business قصد دارد توسعه زیرساخت طراحی 2 نانومتری را تکمیل کند و فناوری 4 نانومتری اعمال شده در آی سی سه بعدی را آماده کند. برای فناوری های بالغ مانند 14 نانومتر و 8 نانومتر، این شرکت قصد دارد زیرساخت را برای کاربردهای متعدد آماده کند.
در نیمه دوم سال 2024، انتظار میرود که بازار ریختهگری شاهد رشد محدود و احتمالاً ادامه عدم اطمینان باشد. با این حال، Foundry Business انتظار دارد به لطف افزایش فروش فناوری های پیشرو در 5 نانومتر یا کمتر، از نرخ رشد بازار در فروش سالانه پیشی بگیرد. این شرکت تولید انبوه نسل دوم فناوری 3 نانومتری Gate-All-Around (GAA) خود را آغاز خواهد کرد و بلوغ فناوری 2 نانومتری را برای تمرکز بر برنامه های کاربردی با رشد بالا مانند هوش مصنوعی و محاسبات با عملکرد بالا (HPC) بهبود خواهد بخشید.
SDC روی نمایشگرهای انعطاف پذیر و فناوری اطلاعات/خودرو تمرکز دارد و هدف آن افزایش فروش در نمایشگرهای بزرگ است.
SDC 5.39 تریلیون KRW درآمد تلفیقی و 0.34 تریلیون KRW سود عملیاتی در سه ماهه اول ثبت کرد.
در تجارت نمایشگرهای موبایل، در حالی که تشدید رقابت منجر به سود کمتری نسبت به سه ماهه قبل شد، SDC از عرضه به موقع نمایشگرهای انعطاف پذیر برای گوشی های هوشمند رده بالا برای یک مشتری کلیدی اطمینان حاصل کرد و نرخ استفاده از نمایشگرهای سفت و سخت را بهبود بخشید.
برای تجارت بزرگ نمایشگر خود، SDC با وجود کاهش مداوم تقاضا، ضررهای خود را به دلیل محصولات جدید نمایشگر QD-OLED و پایگاه مشتریان قویتر کاهش داد.
در حالی که SDC انتظار دارد با عرضه تلفن های تاشو جدید از یک مشتری کلیدی و افزایش تقاضا برای محصولات فناوری اطلاعات در سه ماهه دوم، فروش نمایشگرهای موبایل افزایش یابد، رشد سود احتمالاً تحت تأثیر تشدید رقابت قرار خواهد گرفت.
در مورد نمایشگرهای بزرگ، SDC قصد دارد تقاضای پنل های تلویزیون را برای یک مشتری عمده برآورده کند و به دنبال گسترش فروش نمایشگرهای درجه یک است.
در نیمه دوم سال، SDC بر حفظ رقابت با گسترش فروش نمایشگرهای انعطاف پذیر با مصرف انرژی کمتر و دوام بهتر تمرکز خواهد کرد و همچنین به جایگزینی نمایشگرهای LCD در گوشی های هوشمند با محصولات نمایشگر سفت و سخت ادامه خواهد داد. علاوه بر این، SDC قصد دارد کسب و کارهای فناوری اطلاعات و خودروسازی خود را به منظور تنوع بخشیدن به سبد تجاری خود تقویت کند.
هدف SDC افزایش فروش نمایشگرهای بزرگ نسبت به سال گذشته با بهبود راندمان تولید QD-OLED و افزایش ترکیب محصول، تمرکز بر نمایشگرهای با ارزش افزوده بالا است.
گزارش کسب و کار MX رشد درآمد در میان رکود بازار، برنامه ریزی برای ادامه سرمایه گذاری در هوش مصنوعی
MX و Networks مجموعاً 33.53 تریلیون KRW و سود عملیاتی 3.51 تریلیون KRW در سه ماهه اول ثبت کردند.
تقاضای بازار برای بخشهای گوشیهای هوشمند پریمیوم و میانرده بهطور متوالی از نظر حجم و ارزش کاهش یافت زیرا بازار گوشیهای هوشمند وارد سه ماهه اول فصلی کندتر شد.
با این حال، MX Business به دلیل فروش قوی سری Galaxy S24 به رشد درآمد و سود عملیاتی دست یافت و سودآوری دو رقمی قوی را از طریق تلاشهای مداوم بهینهسازی منابع حفظ کرد. به طور خاص، ویژگیهای Galaxy AI در S24، مانند Circle to Search، همچنان شاهد نرخ بالای استفاده بودند و به رشد فروش کمک کردند.
در سه ماهه دوم، انتظار میرود که تقاضای کلی برای گوشیهای هوشمند به دلیل فصلی بودن بهطور متوالی کاهش یابد. بر این اساس، MX Business انتظار دارد که فروش گوشی های هوشمند کاهش یابد و فروش تبلت ها به طور متوالی ثابت بماند.
MX Business رویکرد فروش پرچمدار خود را در سه ماهه دوم با اعمال تجربه هوش مصنوعی Galaxy S24 در سایر مدل های پرچمدار و افزایش رقابت پذیری محصول حفظ خواهد کرد. علاوه بر این، MX Business با ادامه سادهسازی عملیات در پرتو تداوم بیثباتی ژئوپلیتیکی و افزایش بالقوه در هزینه اجزای کلیدی، هدف خود را تضمین سودآوری قوی خواهد بود. در عین حال، MX Business با وجود محیط چالش برانگیز، به سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه، از جمله هوش مصنوعی، متعهد باقی خواهد ماند.
انتظار میرود در نیمه دوم سال، بازار گوشیهای هوشمند به دلیل تثبیت احساسات مصرفکننده، گسترش محصولات و خدمات هوش مصنوعی و رشد اقتصادی در بازارهای نوظهور، بهبود یابد.
MX Business برای دستیابی به رشد سال به سال در فروش گوشیهای هوشمند تلاش میکند و هدف آن حفظ شتاب فروش با گسترش Galaxy AI برای شامل محصولات پرچمدار موجود و جدید در دستگاههای تاشو و تبلتها است. برای ابزارهای پوشیدنی، تجربه اکوسیستم گلکسی را با گسترش مدلهای جدید و عواملی مانند حلقه گلکسی بهبود میبخشد. برای ساعتهای هوشمند، MX Business تلاش میکند تا با عرضه مدلهای ممتاز جدید، تقاضای ارتقا را برآورده کند.
علاوه بر این، MX Business به تلاش برای بهرهوری عملیاتی برای رسیدگی به هزینههای فزاینده قطعات برای اطمینان از سودآوری سالانه قوی ادامه خواهد داد و به سرمایهگذاری در تحقیق و توسعه برای گسترش و بهبود بیشتر Galaxy AI ادامه خواهد داد.
نمایشگرهای بصری و دستگاه های دیجیتال همچنان در عصر هوش مصنوعی به پیشرفت های جدیدی ادامه می دهند
کسب و کار نمایشگرهای بصری و دستگاه های دیجیتال در سه ماهه اول 13.48 تریلیون KRW درآمد و 0.53 تریلیون KRW سود عملیاتی ثبت کرد.
کسب و کار نمایشگرهای بصری سودآوری بیشتری را در سه ماهه به ثبت رساند، حتی زمانی که تقاضای کلی بازار با تمرکز بر محصولات ممتاز مانند Neo QLED، OLED و تلویزیون های بالای 75 اینچ کاهش یافت. با این حال، سودآوری سال به سال به دلیل رکود تقاضای بازار تلویزیون و افزایش هزینه ها در میان تشدید رقابت در بازار کاهش یافت.
انتظار می رود در سه ماهه دوم، تقاضای کلی بازار به دلیل کاهش تقاضای تلویزیون در بازارهای نوظهور ضعیف باقی بماند، اما رویدادهای ورزشی مهم جهانی ممکن است به فرصت هایی برای افزایش فروش منجر شود. کسب و کار نمایش بصری بر تضمین سودآوری، افزایش فروش محصولات استراتژیک و بهبود مدیریت عملیات در هر بخش تجاری تمرکز خواهد کرد.
انتظار می رود در نیمه دوم سال 2024، تقاضای کلی تلویزیون در میان یک محیط نامطمئن اقتصاد کلان و ژئوپلیتیک به تدریج بهبود یابد. کسبوکار نمایشگرهای بصری نیازهای مصرفکنندههای متنوع را برآورده میکند و در عین حال «رهبری نمایشگر هوش مصنوعی» را که توسط تلویزیونهای ممتاز نوآورانه و نمایشگرهای سبک زندگی هدایت میشود، ارتقا میدهد. علاوه بر این، تجارب مختلف مشتریان را از طریق دستگاههای متصل ارائه میکند و با ارتقای ویژگیهای پیشرفته مبتنی بر امنیت و پایداری، و همچنین افزایش رقابت در مشاغل خدماتی مانند Samsung TV Plus، رشد بازار را افزایش میدهد.