اما بهکارگیری این فناوری نیازمند آشنایی کامل و شناخت فضای مناسب برای پروش آن میباشد. آکادمی همراه اول با برگزاری دوره آنلاین هوش مصنوعی و ایدههای کسب و کار برای ارتقاء آگاهی و سطح علمی علاقهمندان به این حوزه کوشیده است. در طی پردازش نظریه هوش مصنوعی، متخصصان ساخت این نظریه نیوول، سایمون و شاو زبان پردازش اطلاعات خود را بهIPL توسعه دادند. Information Processing Language به اختصار زبان برنامهنویسی هوش مصنوعی است.
- در جنگ جهانی دوم، تصمیمگیری و محاسبات سریع برای شکستن پیامهای رمزی دشمن، بهقدری مهم شد که آلن تورینگ (پدر هوش مصنوعی جهان) ساخت ماشین رمزشکن را آغاز کرد.
- هوش مصنوعی عمومی مانند ماشینی است که بتواند دنیای اطرافش را مثل انسان درک کند و پتانسیل انجام کارهایی را دارد که انسان هم توانایی انجام آنها را دارد.
- اکنون تنها سرعت و چگونگی تغییر و تحول در محیط کار بهخاطر اتوماسیون مطرح میشود.
- حالا هوش مصنوعی میتواند در انجام تراکنشها، افزایش امنیت، تولید بلوک و دیگر امورات این شبکه، بدون دخالت انسان، نقش بسیار کارآمدی را ایفا کرده و به بهبود شرایط این شبکه و رشد آن کمک کند.
و این دادهها توسط میلیاردها سنسور جمعآوری میشوند و کار اینترنت اشیا را تسهیل میکنند. به طور مثال یک سرویس سفارش آنلاین غذا را در مقایسه با ثبت سفارش سنتی در نظر بگیرید. فراموش نکنیم در بازار کنونی، کسب و کاری موفق تر خواهد بود که سعی در سادهسازی زندگی افراد داشته و با ارائه راهکارهای هوشمندانه با سرعت بیشتری به نیاز آنان پاسخ دهد. دستگاههای هوشمندی هستند که به عنوان هوش مصنوعی از آنان میتوان استفاده کرد. با این توضیحات شاید برایتان سوال پیش بیاید که چرا اصلا هوش مصنوعی اهمیت دارد و تمرکز بسیاری از افراد بر روی این سیستم است؟!
معرفی رشته هوش مصنوعی در دانشگاه
یک «عامل هوشمند» سیستمی است که با شناخت محیط اطراف خود، شانس موفقیت خود را پس از تحلیل و بررسی افزایش می دهد. جان مکارتی که واژه مجله خبری اینتل مگ را در سال ۱۹۵۶ استفاده نمود، آن را «دانش و مهندسی ساخت ماشین های هوشمند» تعریف کرده است. استاد به کمک این سیستم بهراحتی میتواند مقالههای دانشجویان را در مدت زمان بسیار کم رتبهبندی کند.
کاربردهای هوش مصنوعی در آموزش
دستهبندی کاربران بر اساس پارامترهای مشخص و ارائه راهکار به موقع در زمان بروز مشکل، راز موفقیت سازمانهای بزرگ میباشد. به طور مثال با تکیه بر هوش مصنوعی میتوان کاربرانی که در تاریخ مشخصی متولد شدهاند را شناسایی کرده و با ارسال یک ایمیل هوشمند، تخفیفهای ویژهای را به عنوان هدیه به آنان ارائه نمود. با رشد فعالیت رایانهها، گوشیهای هوشمند و شبکههای اجتماعی کمتر کسب و کاری هنوز به شکلی سنتی به فعالیت خود ادامه میدهد. با نگاهی به اطرافمان به تاثیر این مهم در رفتار و سبک زندگی افراد پی خواهیم برد.
شناسایی مولفه های هوش مصنوعی در پایگاه های اطلاعاتی ایرانی
دیگر نیازی به انسان در حوزهی اشتغال نخواهد بود و این میتواند بحرانی اساسی باشد. هوش مصنوعی این قابلیت را دارد تا به کمک فناوری یادگیری عمیق، فقرههای مفقود شده یک متن باستانی را تکمیل کند و یا یک نقاشی یا مجسمه یا شهری که در گذر زمان، تخریب شده است را بازطراحی نماید. با این کار میتوانیم به کمک هوش مصنوعی پلی به آنسوی تاریخ بزنیم و گذشته گذشتگانمان را عمیقتر از قبل بشناسیم. به طور مثال، میتوانیم تصور کنیم که در آینده منشور حقوق بشر کوروش هخامنشی به کمک هوش مصنوعی تکمیل شود و فقرههای مفقود شده آن کشف گردد. با توسعه هوش مصنوعی در کشور، علم بازاریابی بهخوبی توانسته است از فناوریهای این رشته از دانش استفاده کند. به این نحو که هر استراتژی بازاریابی نیاز به شناخت هویت جامعه هدف دارد تا بتواند محتواهایش را متناسب با سلایق ایشان تنظیم کند.